Ring oss på 040-667 05 42

Var med i vår kampanj – Sveriges mest rörliga & glada djur

Många djur har ont eller får ont i onödan utav förslitningar i sina leder. Vi kan behandla och förebygga ledproblem genom att ge tillskott av fina glukosaminer, Seraquin. Detta minskar inflammationen i leden som sker vid sk artros där ledbrosket bryts ned. Hemveterinärens mål är att få så många glada hundar & katter som vi bara kan! Vissa hundar och katter löper högre risk att utveckla artros så som storvuxna raser och högpresterande hundar. På vår klinik kan ni få hjälp med råd hur ni kan motverka ledskador & ledvärk. Vi har även gratis prover på tuggtabletter av Seraquin på klinken eller i vår webbutik.Pröva serquin i 1 månad för 159 kr till liten hund/katt och för 319 kr till stor hund, sedan utvärderar vi om ni sett några positiva förändringar. Nu har vi 50 st tuffa midjeväskor som vi delar ut gratis för alla som köper seraquin. Först till kvarn gäller.

Vår veterinär, Anna-Karin har de äldre djuren och artros som specialintresse och är extra uppmärksam på tecken på ledsmärta hos våra djur. Hos katter är det särskilt svårt att upptäcka att katten har ont då de maskerar sina sjukdomstecken. Vid hembesöken har Anna-Karin upptäckt många katter som har artros och som sedan har blivit rörligare och gladare på Seraquin. Vi har därför även skrivit artiklar om just artros hos hund & katt och en mycket utförlig artikel om just artros hos katten.

Tecken på att ditt djur har problem med ledsmärta är:

• svårighet/ovilja att hoppa upp i bil, soffa, eller gå i trappor
  • haltar eller är stel
  • tvekar vid lek
  • förändringar i pälsen, hunden kan slicka på sina leder, katten blir glanslös & får tovor då den kan ha svårt att rengöra sig
  • förändring i temperament, ängsligare, mindre tolerant mot barn/andra hundar
  • för katter är det vanligaste tecknet på atros att den inte hoppar lika högt längre
  • katten kan även tveka att gå i trappor eller hoppa upp på saker
  • många av mina djurägare säger att katten vilar mer, vilket kan bero på att den är stel i sina leder

Stängt för kommentarer

Gilla oss